قفس های غیر استاندارد؛ مراقبت یا شکنجه حیوان؟!


یکی از دلایلی که فروشگاه اینترنتی پت لند محصولات ایرانی را عرضه نمیکند فقدان نظارت سختگیرانه بر تولید کنندگان و عدم الزام به رعایت استانداردهای جهانی  در این حوزه است. آنچه کیفیت تولیدات داخلی در زمینه غذا و ملزومات حیوانات در ایران را تعیین میکند سطح علمی و وجدان تولید کننده است و بس. در چنین شرایطی افزایش آگاهی مصرف کننده برای انتخاب درست وسایل مورد نیاز حیوان و تامین آرامش او بسیار ضروری است. 



قفس های غیر استاندارد سگ، وسیله ای برای شکنجه بی صدای حیوانات


یکی از محصولاتی که به شکل کاملا غیر استاندارد در کشورمان تولید میشود قفس های مخصوص سگ و گربه می باشد که شاهد هستیم در بسیاری از پانسیون ها، باغ وحش ها مراکز نگهداری و پرورش سگ و نیز منازل از آنها استفاده می شود.

نکته تاسف آور و تعجب آور آن است که تولید کننده ای که هیچ علمی به اصول و استانداردهای تولید این محصول ندارد چرا حتی سعی نمی کند از نمونه های استاندارد خارجی کپی برداری کند. بسیاری از قفس های تولید داخل در نگاه اول برای مصرف کننده بسیار زیبا و بی نقص به نظر می رسند، غافل از اینکه این قفس زیبا میتواند وسیله شکنجه و آزار خاموش حیوان باشد.

در بیشتر قفس های غیر استاندارد تولید داخل کف قفس بصورت شبکه ای (میله ای) است و سینی زیر این شبکه قرار دارد.  سوال اینجاست که حیوان چطور باید روی این وایرها بایستد و یا بخوابد؟ برای درک دردی که حیوان در این قفس ها میکشد کافیست با پای برهنه وارد قفس شوید و یا کف آن بخوابید. ضمن آنکه سطح تماس کف پای انسان بسیار بیشتر از کف پاهای سگ و گربه است و فشار کمتری را تحمل میکند.

سازنده داخلی چون هیچ ارتباط نزدیکی با حیوانات نداشته فکر می کند قرار است سگ و گربه داخل قفس برای همیشه مانده و مدفوع و ادرارش را داخل همان فقس دفع کند و فضولات و ادرار از شبکه عبور کرده و روی سینی بریزد؛ و یا اینکه حتی هنگام بیرون کشیدن و تمیز کردن سینی هم حیوان نگون بخت و بی زبان باید داخل قفس باشد.

در یک قفس استاندارد سینی کشویی بر روی کف قرار میگرد و سطحی صاف را برای ایستادن، نشستن و خوابیدن سگ یا گربه فراهم می کند که این سینی بصورت کشویی قابل بیرون کشیدن و تمیز کردن است.

اگرچه بسیاری از حیوانات آسیب دیده در دوره نقاهت و نیز حیوانات پیر و مسن که اختیار کنترل دفع ندارند در قفس عمل دفع را انجام میدهند اما در این موارد حتما باید از پدهای جاذب بهداشتی کف سینی استفاده شود.



نکات مهم در استفاده از قفس بری سگ و گربه:


  • هیچ حیوانی نباید بصورت دائمی داخل قفس قرار بگیرد. استفاده از قفس تنها برای دوره درمان و نقاهت باید صورت بگیرد. حبس طولانی مدت حیوانات بخصوص سگ ها موجب افسردگی و آسیب های جدی روحی و حتی جسمی به حیوان می شود.
  • حیواناتی که (بصورت موقت) در قفس نگهداری میشوند باید روزانه چند ساعت از قفس خارج شوند و در فضای باز قرار بگیرند. حی اگر قادر به راه رفتن نباشند.
  • سینی کشویی قرار گرفته در کف قفس برای مدفوع و ادرار حیوان نیست. بلکه برای راحتی بیشتر حیوان و به زمین نریختن غذا و مواد خوراکی و نیز قرار دادن پد ادرار (در صورت نیاز) است و این قابلیت را دارد که بصورت کشویی بیرون کشیده شده و تمیز شود.
  • قرار نیست هنگامی که حیوان در قفس است سینی را برای تمیز کردن بیرون بکشید. زمانی سینی باید تمیز شود که حیوان برای هواخوری و پیاده روی به فضای باز منتقل شده باشد. پس چرا سینی را زیر میله های آزار دهنده قفس قرار می دهید؟!!!


نمونه قفس های غیر استاندارد:




نمونه قفس استاندارد:




ارسال نظر

کالا در حال حاضر موجود نمیباشد.ایمیل خود را وارد نمایید، زمانی که کالا در دسترس باشد به شما اطلاع میدهیم.